donderdag 30 januari 2014

KCW winter 2014 - Burnous

Badjassen voor de kinderen dat moet zo het project zijn dat al het langst op mijn ‘to do’ lijstje staat. Het begint echt dringend te worden want ik werd al aangesproken door andere moeders na de zwemles dat de jongens precies nogal uit hun badjas waren gegroeid. Het is een maat 18 maanden en op de leeftijd van 7 jaar is dat natuurlijk ondertussen (heel) wat te kort en te smal!
Onder druk van KCW winter 2014 werden eindelijk voor alle vijf badjassen gemaakt.


Onze kinderen houden niet van de koord waarmee de meeste badjassen moeten worden gesloten dus wilde ik een soort boernoes maken - ofte een Arabische mantel die onder andere wordt gedragen door kamelenhoeders.


Bij het doorbladeren van ‘Intemporels pour enfants’ vonden we net dat wat we zochten! Dus bleven we gespaard van het zelf tekenen/testen van het patroon.
De toevoeging van een brede, decoratieve boord aan alle openingen en de kap was een eigen ingeving en staat niet beschreven in het oorspronkelijke patroon.


Alle kinderen kregen een eigen kleur badjas met een bijhorend Petit Pan boordje. 

Elias


Louka


Jade


Omar


De badjassen vallen ruim, zo kunnen ze terug een tijdje mee.

Zoals gewoonlijk is Felix diegene die de fotoshoot boycot!




Na een truucje van de foor wil hij uiteindelijk wel op de foto’s zonder tranen, tegen dan had de rest er natuurlijk al genoeg van.


Patroon: Intemporels pour enfants van Astrid le Provost gekocht bij Kinokuniya in Dubai Mall.
Stof: Goede handdoekenstof is hier moeilijk te vinden en online bestellen komt nogal duur uit; daarom werden per badjas twee gelijke handdoeken verknipt. De Petit Pan werd gekocht in de online winkel van Petit Pan, nu er echter een winkel is in Antwerpen kunnen we de stof gewoon 'in het echt' kopen, leuk vooruitzicht! 

18 opmerkingen:

  1. Hoe tof is dit? Heel slim gevonden en o zo mooi in die Petit Pan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een super idee en ook geweldig mooi uitgevoerd! zééér hoog knuffelgehalte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. keitof! zo zou ik ook nog wel eentje willen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt de lat weer hoog gelegd!!!!
    En ik moest erg lachen met de badjas van 18 maanden voor de 7 jarige, Schitterend !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. waauw, echt heel erg mooi allemaal!! ik ben onder de indruk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig. En idd veel handiger zonder touw.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. whaww superlike!!! super cool!! Daar ben ik dus lang nog niet;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Moooi, zòò mooi dat ik er ook aan begonnen ben, in drievoud. Maarre: op het patroon, en dus ook uit mijn uitgeknipt patroondeel van het voorpand, lijkt de halsuitsnijding zo hoog te komen (en dus het gat voor het hoofd zo nauw). Heb jij iets aangepast aan het patroon of zie ik iets verkeerd? Merci voor antwoordje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moooi, zòò mooi dat ik er ook aan begonnen ben, in drievoud. Maarre: op het patroon, en dus ook uit mijn uitgeknipt patroondeel van het voorpand, lijkt de halsuitsnijding zo hoog te komen (en dus het gat voor het hoofd zo nauw). Heb jij iets aangepast aan het patroon of zie ik iets verkeerd? Merci voor antwoordje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo supermooi !! Ben er ook aan begonnen, maar op het patroondeel van het voorpand lijkt die halsuitsnijding zo nauw. Heb jij daar iets aan aangepast of zie ik het verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen